• إرسال موضوع جديد
  • إرسال مساهمة في موضوع

آتـآك سـورس Tough كـآمل مظبطو بنفسي ;) + مشكلة البيع

شاطر
avatar
AnAGokeR
::منظم قسم السيرفرات::
::TeaM.Arab.ST::
::منظم قسم السيرفرات:: ::TeaM.Arab.ST::

.
.
عدد المساهمات: : 45
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 09/04/2015

a آتـآك سـورس Tough كـآمل مظبطو بنفسي ;) + مشكلة البيع

مُساهمة من طرف AnAGokeR في الخميس أبريل 09, 2015 9:06 pm


اول مشكلة الاتاك

افتح البروجيكت وافتح






الكود:
  Program.cs 



دور علـي




الكود:
 internal static Client.GameClient FindClient(string name) 



اقفلو بالسالب هتلاقي تـحتيه بتاعة الاتاكات احنا عـآرفينها

للي مش عندهم سورس Tough

هيضيفو ديه تحتيها هتسهل عليهم الاتاك Very Happy

ضيفو ديه


الكود:

public static void AttackLoad()
        {
            using (Database.Read read = new Database.Read(@"database\Character.txt"))
            {
                if (1 != 0)
                {
                    string path = @"database\Character.txt";
                    IniFiles files = new IniFiles(path);
                    Program.FastAndSent = files.GetDouble("Character", "FastAndSent", 0.0);
                    Program.FatalCross = files.GetDouble("Character", "FatalCross", 0.0);
                    Program.TigerMonk = files.GetDouble("Character", "TigerMonk", 0.0);
                    Program.KickMonk = files.GetDouble("Character", "KickMonk", 0.0);
                    Program.SuperTwoFold = files.GetDouble("Character", "SuperTwoFold", 0.0);
                    Program.TwoFoldBlad = files.GetDouble("Character", "TwoFoldBlad", 0.0);
                    Program.ChargingVortex = files.GetDouble("Character", "ChargingVortex", 0.0);
                    Program.MortalWound = files.GetDouble("Character", "MortalWound", 0.0);
                    Program.BlisteringWave = files.GetDouble("Character", "BlisteringWave", 0.0);
                    Program.DaggerStorm = files.GetDouble("Character", "DaggerStorm", 0.0);
                    Program.BladeTempest = files.GetDouble("Character", "BladeTempest", 0.0);
                    Program.EagleEye = files.GetDouble("Character", "EagleEye", 0.0);
                }
                Console.WriteLine("Attack System Loaded.");
            }
        }


بـعدين احنا عرفنا المسار فين من فـوق


الكود:
 database بعدين هنعمل ملف باسم 



الكود:
 Character 



نحط فيهم دول



الكود:
[Character]
FastAndSent=1.6
FatalCross=1.70
TigerMonk=2.40
KickMonk=1.30
SuperTwoFold=1.99
TwoFoldBlad=2.95
ChargingVortex=1.8
MortalWound=0.18
BlisteringWave=1.5
DaggerStorm=0.20
BladeTempest=1.80
EagleEye=1.8 



دور فيه Handle.cs


الكود:
#region Attack And New Spells   




حط تحت اي حاجة منهم ده


الكود:
#region CoinsMaster
                    if (this.attacker.Name == "CoinsMaster")
                    {
                        uint rand = (uint)Kernel.Random.Next(1, 12);
                        switch (rand)
                        {
                            case 3:
                                {
                                    this.attacker.MonsterInfo.SpellID = 30013;
                                    break;
                                }
                            case 6:
                                {
                                    this.attacker.MonsterInfo.SpellID = 30011;
                                    break;
                                }
                            case 9:
                                {
                                    this.attacker.MonsterInfo.SpellID = 30010;
                                    break;
                                }
                            case 7:
                                this.attacker.MonsterInfo.SpellID = 10361;
                                break;
                            case 8:
                                this.attacker.MonsterInfo.SpellID = 10362;
                                break;
                            case 10:
                                this.attacker.MonsterInfo.SpellID = 10363;
                                break;
                            case 11:
                                this.attacker.MonsterInfo.SpellID = 10364;
                                break;
                            case 12:
                                this.attacker.MonsterInfo.SpellID = 7017;
                                break;
                            case 14:
                                this.attacker.MonsterInfo.SpellID = 7011;
                                break;
                            case 13:
                                this.attacker.MonsterInfo.SpellID = 7013;
                                break;
                            case 15:
                                this.attacker.MonsterInfo.SpellID = 7015;
                                break;
                            case 16:
                                this.attacker.MonsterInfo.SpellID = 7016;
                                break;
                            case 17:
                                this.attacker.MonsterInfo.SpellID = 7017;
                                break;
                            default: this.attacker.MonsterInfo.SpellID = 0; break;
                        }
                        uint damage1 = 0;
                        uint damage = Game.Attacking.Calculate.Melee(this.attacker, attacked, ref attack);
                        damage = (uint)(damage * Program.FastAndSent);
                        damage = (uint)(damage * Program.EagleEye);
                        damage = (uint)(damage * Program.FatalCross);
                        damage = (uint)(damage * Program.TigerMonk);
                        damage = (uint)(damage * Program.KickMonk);
                        damage = (uint)(damage * Program.SuperTwoFold);
                        damage = (uint)(damage * Program.ChargingVortex);
                        damage = (uint)(damage * Program.MortalWound);
                        damage = (uint)(damage * Program.KickMonk);
                        damage = (uint)(damage * Program.BlisteringWave);
                        damage = (uint)(damage * Program.DaggerStorm);
                        damage = (uint)(damage * Program.BladeTempest);
                        damage1 += damages;
                        if (this.attacker.Companion)//|| this.attacker.BodyGuard)
                            this.attacker.Owner.IncreaseExperience(Math.Min(damage1, attacked.Hitpoints), true);
                        SpellUse suse = new SpellUse(true);
                        suse.Attacker = this.attacker.UID;
                        suse.SpellID = this.attacker.MonsterInfo.SpellID;
                        suse.X = attacked.X;
                        suse.Y = attacked.Y;
                        if (attacked.Statistics.WaterResistance > 0)
                        {
                            if (suse.SpellID != 30012)
                            {
                                if (Kernel.Rate(attacked.Statistics.WaterResistance))
                                {
                                    damage1 = (uint)(damage1 / 1.5);
                                    // suse.Effect.Add(attacked.UID, SpellUse.EffectValue.WaterResist);
                                }
                            }
                        }
                        if (suse.SpellID != 0)
                        {
                            foreach (Client.GameClient clients in Kernel.GamePool.Values)
                            {
                                if (attacked.Owner.Screen.Contains(clients.Entity) && !clients.Entity.ContainsFlag(Update.Flags.Dead))
                                {
                                    if (clients.Entity.Hitpoints <= damage1)
                                    {
                                        clients.Entity.Die(this.attacker);
                                    }
                                    else
                                    {
                                        clients.Entity.Hitpoints -= damage1;
                                    }
                                    suse.Targets.Add(clients.Entity.UID, damage1);
                                    clients.Screen.SendScreen(suse, true);
                                    if (clients.Entity.Statistics.WaterResistance > 0)
                                    {
                                        if (suse.SpellID != 30012)
                                        {
                                            if (Kernel.Rate(clients.Entity.Statistics.WaterResistance))
                                            {
                                                damage1 = (uint)(damage1 / 1.5);
                                                //  suse.Effect.Add(clients.Entity.UID, SpellUse.EffectValue.WaterResist);
                                            }
                                        }
                                    }
                                }
                            }
                        }
                        suse.Targets.Add(attacked.UID, damage1);
                        if (attacked.Hitpoints <= damage1)
                        {
                            attacked.Die(this.attacker);
                        }
                        else
                        {
                            attacked.Hitpoints -= damage1;
                        }
                        attacked.Owner.Screen.SendScreen(suse, true);
                    }
                    #endregion 



لاي واحد معاه سورس توت ميعملش حاجة غير انه يغير الي في ملف Characters بالملف ده الي فوق

هما مـظبوطين وانتو برراحتـكو لو عاوزين تـزودو بس

الارقام بس Very Happy

تزود واحد تنقص لغاية لما توصل للي انت عاوزو تحت الاسكلات بقي نجبيب الاسكلات ونضيف تحتيها ده مثلا

النـمر علشان النمر في السورس مش مضافة الي هي Radinte Palme ديه حاجة زي كده

دورو علي



الكود:
 10381 




في Handle.cs

فيه 2 الي تحتيها ده



الكود:
 if (CanUseSpell(spell, attacker.Owner)) 



بعدين انزلو لحد متلاقو الكـود ده


الكود:
 uint damage = Game.Attacking.Calculate.Melee(attacker, attacked, spell, ref attack); 




حـطو تحتيه ده


الكود:
 damage = (uint)(damage * Program.TigerMonk); 



طبعا فهمـتو ان دلوقتي التغيير فيه TigerMonk في الاسم وكلو ع حسب الاسكلة الي هتحطو تحتيها الاسم

كـده تمام اول مشكلة تاني مشكلة بيع الحاجات

خشو علي

Npc.cs

دوسو Ctrl+H كونترول + اتش

فوق اكتـبو


الكود:
 >tegotegatege 





تـحت اكتبو


الكود:
 @tegotegatege 


بـعدين دوسو Reblace All هيتغيرو بس كده رسترتو و سيفو السي شارب وكل حاجة وافتحـووه




avatar
TiT0
¦:: عضو نشيط ::¦

¦:: عضو نشيط ::¦

عدد المساهمات: : 25
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 09/04/2015

a رد: آتـآك سـورس Tough كـآمل مظبطو بنفسي ;) + مشكلة البيع

مُساهمة من طرف TiT0 في الجمعة أبريل 10, 2015 2:24 pm

جارى التجربة يا معلم
avatar
M¤HāMêÐ MèqläĐ
♦ مستشار المنتدى ♦
♦ TeaM.Arab.sT ♦
♦ مستشار المنتدى ♦   ♦ TeaM.Arab.sT ♦

.

.
.
.
عدد المساهمات: : 263
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 20/07/2014
الموقع الموقع : Team.arab.st

a رد: آتـآك سـورس Tough كـآمل مظبطو بنفسي ;) + مشكلة البيع

مُساهمة من طرف M¤HāMêÐ MèqläĐ في الجمعة أبريل 10, 2015 2:31 pm

شكرا علي المجهود رائع cheers cheers cheers





 
الاسم:**محمد مقلد**
 


الهوايات:القراءة والانترنت
 
 

 
 الوظيفة:مشرف منتدي رئيسي @  في منتدي عرب تيم(arab team)



 
avatar
mr.medo
::مشرف قسم الالعاب::
::TeaM.Arab.ST::
::مشرف قسم الالعاب:: ::TeaM.Arab.ST::

.

.
عدد المساهمات: : 107
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 23/07/2014
العمر العمر : 20

a رد: آتـآك سـورس Tough كـآمل مظبطو بنفسي ;) + مشكلة البيع

مُساهمة من طرف mr.medo في الأحد مايو 03, 2015 10:05 pm

تسلم



معآ سنكون من افضل المنتديات
avatar
ÂĦмЄÐ HάlĭM
♦ مؤسس الموقع ♦
♦الصمت لغة العظماء♦
♦ مؤسس الموقع ♦  ♦الصمت لغة العظماء♦

.

.
.
..
عدد المساهمات: : 370
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 14/07/2014
الموقع الموقع : Team.arab.st

a رد: آتـآك سـورس Tough كـآمل مظبطو بنفسي ;) + مشكلة البيع

مُساهمة من طرف ÂĦмЄÐ HάlĭM في الإثنين مايو 04, 2015 1:23 pm

جميل استمر




















Facebook 

الكود:
https://m.facebook.com/AhMeD.JusTiniani

  • إرسال موضوع جديد
  • إرسال مساهمة في موضوع

الوقت/التاريخ الآن هو السبت مارس 25, 2017 3:36 pm